Beni Unutma Alsicim
Sevgili Alsi,
Artık yanıma gelemezsin. Konuşamayız. Annem izin vermiyor. Çünkü çok kötü şeyler oldu. Bazılarını biliyorsun. Ama başka şeyler de oldu. Keşke odama gelsen ve konuşarak anlatsam. Ama olmaz. Çünkü annem gerçekten çok kızdı. Ne olduğunu öğren diye yazıyorum. Ama bu mektubu okuduktan sonra yanıma sakın gelme lütfen.
O akşam babam eve geldi. Çooooook özlemiştim onu. Bana getirdiği oyuncakları da çok merak ediyordum. Hemen yanına gidip ona sarılmak istedim. Sonra da oyuncakları sormak. Ama sen dur dedin. Dedin ki o aldığı oyuncakları biriktiriyor. Henüz vermeyecek. Bir gün hepsini birden verecek ki iyice mutlu ol dedin. Ben de seni dinledim. Babamın yanına gitmedim. Sonra yine başladılar. Bu seferki çok kötüydü galiba. Bilmiyorum ki. Biz senle odamda kalecilik oynuyorduk. Bir şey duymadım. Ama sonra komşular geldi. Bağırdılar. Onları biraz duydum. Sonra da polis abiler geldi. O gece hiç uyumadık. Sabaha kadar kaledeydim. Hatırlıyor olmalısın.
Sabah olunca da beni sen okula götürdün. Ama sonra anlaşmamızı bozdun!!! Bana söz vermiştin. Benimle sadece odamda konuşacaktın. Hani okulda sadece yanımda duracaktın? Ses çıkarmadan. Çünkü bir keresinde bana fısıldamıştın. Ben de sana geri fısıldamıştım. Sonra günlerce dalga geçmişlerdi benimle. Sonra da işte söz vermiştin. Ama sözünde durmadın. Bana okulda konuştun. Ben de cevap verdim. Sonrasını bilmiyorsun. Çok kötü oldu.
Hale Öğretmen gözlerini kocaman açıp yanıma geldi. Annemi aradı. Annem okula geldi. Beni eve götürdü. Sonraki gün beni bir ablaya götürdü. Odasına girmeden de her şeyi anlatacaksın yoksa alırım ayağımın altına dedi. Ablaya vereceği paradan haberim var mıymış? İşte bu yüzden seni söylemek zorunda kaldım. Yoksa çok kızardı.
Ama merak etme. Her şeyi anlatmadım. Mesela uçan halımızı bilmiyor. Gece senle babamın yatağına girdiğimizi sonra da onu beklediğimizi sonra da beni uçan halıya bindirip babamın yanına götürdüğünü sonra da babamın bana çok güzel oyuncaklar almak için ne kadar da çok çalıştığını gösterdiğini söylemedim. Tabak kırma müziğimiz de gizli. Annemin şişesini söylemedim. Şişe çıktıktan sonraki tabak kırma seslerini de. Sonra senin hani o yabancı filmde gördüğüm restoranda çalan müziği açtığını da. Baksana o filmdeki gibi şişe var, tabak kırma var, müzik var, çok eğlenceli gel dans edelim dediğini de söylemedim. Bunlar bizim sırlarımız. Sen sözünde durmasan da ben dururum.
Abla bana bir şeyler dedi. Ne dedi hatırlamıyorum. Sadece okul bitene kadar her hafta gidip onunla oyun oynayacakmışım. Tek bunu hatırlıyorum. Eve gidince annem kızdı. Zaten baban para vermiyor bir de bu çıktı başıma git babandan iste pisikolok paranı dedi. Ablaya benimle oynaması için para vermenize gerek yok Alsi bedavaya oynuyor dedim. Çok bağırdı. Saçma sapan konuşma dedi. Koskoca adam olmuşum hala bebek gibi davranıyormuşum. Böyle gidersem iki seneye beni ortaokula almazlarmış. Bir baltaya sap olamazmışım. Babam gibi işe yaramazın teki olurmuşum. Bir daha ağzımdan Alsi lafını duymayacakmış. Hale Öğretmen bir daha ararsa da beni okuldan temelli alacakmış. Babamla birlik olup hayatını bitirmişiz. Gösterecekmiş günümüzü. Şişeyi de çıkardı. Şişe çıkınca hep daha kötü şeyler oluyor zaten.
Şişeden içtikten sonra odama geldi. Yeter artık diye bağırdı. Çok ağlayarak hem de. Sesi çok garip oldu. Yeter yeter yeteeeeer!!!!! Al canımı da kurtulayım! Bir gün atıcam kendimi şu camdan aşağı! Size ne yaptım ben? Her şeyimi vermekten başka ne yaptım? Tüm emeklerimin karşılığı bu mu? O kadında bende olmayan ne var? Çocuğu da beni de delirtti! Yavrum bak! Allahını seversen iyileş! Normal davran artık! Vallahi gücüm yok seninle uğraşmaya! Bak benim senden başka kimsem yok! Baban artık hiç gelmeyecekmiş! Onun ailesi artık biz değiliz! Başka aile bulmuş kendine! Sen de iyi olmazsan atarım kendimi şu camdan! Yaşamaya gücüm yok! Yalvarıyorum sana kendini toparla! Büyü artık! Şu zavallı annene yardım et!
İşte böyle bir şeyler. Annem o gece çok içti. Çok ağladı. O garip sesiyle çok bağırdı. Çok tabak kırdı. Çok uzun sürdü. Çok fazla şey söyledi. Bazısını anlamadım. Ama en çok bunları tekrarladı. İşte bu yüzden artık görüşemeyiz. Annemin bana ihtiyacı var. Senin yanında hep eğleniyorum. Hiç yalnız kalmıyorum. Ama artık büyümem gerekiyormuş. Büyüklerin Alsisi olmazmış. Seni şimdiden çok özledim. Benim için yaptıklarını hiç unutmayacağım. Ama işte bu kadar.
Bir dakika! Lütfen ben uyurken son bir kez daha gel. Beni uyandırma sakın. Ama gel ve uçan halıyla tabak kırma müziğini odama bırak. Babam kendine yeni bir aile bulduysa arada sırada napıyor diye bakmaya giderim belki. Babam giderse annem de daha fazla tabak kırar herhalde. Müzik iyi olur.
Beni unutma Alsicim,
Bücürüğün
Yorumlar
Yorum Gönder